B.Braun

De B. Braun Groep heeft haar hoofdkantoor in Melsungen in het hart van Duitsland en heeft wereldwijd ruim 46.000 werknemers in dienst.
B. Braun Medical B.V. is de Nederlandse dochteronderneming van de B. Braun Groep en houdt zich bezig met de ontwikkeling, verkoop en distributie van hoogwaardige medische en farmaceutische producten en diensten. Wij beschikken over een eigen technische dienst en verzorgen in-servicetrainingen, projectbegeleiding en service- en onderhoudscontracten. Wij leveren in hoofdzaak aan ziekenhuizen, groothandels, verpleegtehuizen en thuiszorginstellingen.


Sharing Expertise – meer dan een slogan

'Sharing Expertise' is een belofte van B. Braun aan haar klanten en collega's, om medische kennis en expertise in te zetten voor de gezondheidszorg, deze kennis effectief te gebruiken en consequent uit te bouwen, in dialoog met haar partners.
Het merk B. Braun wordt door drie waarden gedragen: innovatie, efficiëntie en duurzaamheid.

Innovatie tot stand brengen
Innovatie heeft betrekking op producten, diensten en interne bedrijfsprocessen – van voorstel tot verbetering van de gewone werkdag tot de ontwikkeling van een nieuw product. Om innovatie te bevorderen beloont B. Braun elk jaar creatieve ideeën met de Innovatieprijs. Innovatie komt ook tot uiting in de allermodernste fabrieken: in de benchmarkfabriek in Tuttlingen worden heup- en knieprotheses vervaardigd met behulp van de meest geavanceerde technieken en met L.I.F.E. creëert B. Braun niet alleen de grootste infuusvloeistoffabriek van Europa maar ook een productiefaciliteit met state of the art technologie. Innovatie staat ook voor de verdere ontwikkeling van producten waarmee ziekenhuisprocessen worden verbeterd en veiligheid voor patiënten en gebruikers wordt vergroot. De cliptechnologie van de Introcan Safety bijvoorbeeld beschermt tegen prikaccidenten en daarmee tegen infecties.

Efficiëntie vergroten
Efficiëntie laat zich zien in moderne customer service met gebruikmaking van e-tools en elektronische orderprocessen. In samenwerking met service providers zoals Global Healthcare Exchange (GHX) maakt B. Braun het voor klanten en zakenpartners mogelijk gebruik te maken van elektronische communicatiemiddelen, eenvoudig en efficiënt. B. Braun stelt haar eigen inkoop- en catalogusoplossingen ter beschikking, bewandelt nieuwe wegen bij barcode-scannersystemen en dekt zo alle facetten van 'Business-to-Business' af.

Duurzaamheid 'leven'
B. Braun voelt zich verantwoordelijk voor haar personeel en de regio's waarin zij actief is. Dat noemt zij 'duurzaamheid'. Daarbij hoort niet alleen bescherming van het milieu, maar ook sociale en culturele betrokkenheid. B. Braun biedt financiële ondersteuning bij kunst- cultuur- en sportprojecten, is partner in private publieke partnerships en ondersteunt universiteiten, artsen en medisch studenten met studiebeursen of wetenschappelijke evenementen.

link: http://www.bbraun.nl